Ev Kadını Diyeti

Evde Nasıl Zayıflarım?

Evde Nasıl Zayıflarım?

Zayıflayabilmek dünya nüfusunun en spesifik sorunudur. Kilo almak çevresel etmenler ve yaş ile doğru orantılı olarak kaçınılmaz en temel problemdir. Konu bu kadar derin olunca bu sıkıntıdan kurtulabilmek içinde yıllardır çözüm arayışı derinden devam etmektedir. Diyet çeşitleri, spor programları, yardımcı tedavi uygulamaları vs. gibi konular her daim gündemdedir. Herkesin isteği elbette daha kolay çözümler ve ev ortamında rahatlıkla bu konuyu çözümlendirmektir. Kişi evde kendine program hazırlayıp ta sistematiğe dökebilirse rahatlıkla evde de zayıflayabilir. İllaki onca yüklü ödeme yaparak spor salonuna yazılmak yahut düzenli olarak bir kuruluşa gitmek zorunda değildir. İlk olarak kendi sağlık işleyişini bilmek, gerekli tetkikler varsa yaptırmak ve tek düze bilinçsizce yapılan diyet programlarına itibar etmemek gerekir. Evde Kendim Nasıl Zayıflayabilirim? Bu konu için bilindik en temel prensip alınan kalori eksi yakılan kalori hesabını tutturabilmektir. Her şeyi detaya döküp robot gibi kalori hesabı yapmak pek mümkün değildir. Ortalama olarak yaşam standardımızı, yediklerimizi bir gözden geçirmekte fayda vardır. Aşırı koltuk bağımlısı, tembel hayat anlayışımız varsa otomatik olarak yakacağımız kalori aldığımız kalorinin çok altında kalarak kilo problemine yol açacaktır. Burada ilk kuralımız hayatımıza hareket katmak olmalıdır. Basit günlük oyunlarla beyni kandırmak gerekir. Uzak olana yönelme sinyalini beyne gönderip uzak olan nesneyi hedeflemek gerekir. Ev içinde kumanda olmak, çamaşır sepetini uzağa alarak hareketi çoğaltmak, evimize yakın yürüyüş parkurlarında müzik eşliğinde yürümek ve evde kolay yapabileceğimiz jimnastik hareketlerini hayata geçirmek ile işe başlanabilir. Evde Zayıflayabilmek İçin Yapılabilecek Aktiviteler Nelerdir? Tam mekik ya da yarım mekik çekilebilir İp atlamak Aerobik yapmak Şınav çekmek Plates yapmak Dans etmek Yakın dış mekanları kullanarak yürüyüş yapmak Evde Zayıflayabilmek İçin Beslenme Değişikliği Evde zayıflayabilmek için adım atılacaksa ilk olarak güne ılık su içmek ile başlanmalıdır. Kimileri suya sirke katmayı tercih etse de bu kişinin mide sağlığı ile ilişkili olarak tercih edilmelidir. Sonrasında muhakkak kahvaltı öğünü yapılmalıdır. Bunun içinde yumurta, peynir ve bir dilim esmer ekmek olabilir. Yapılan en büyük yanlış ‘’sabah erken saatinde yiyorum bir şey olmaz ‘’düşüncesini benimsemektir. Erkende olsa sigara böreği, gözleme, patates kızartmasından kaçınılmalıdır. Ek olarak şarküteriden uzak kalmak, peyniri tostta kullanmayıp çiğ tüketmek tercih edilmelidir. Aralarda genellikle çoğu bünyeye iyi gelebilecek yeşil çay tüketmek hazmı kolaylaştırıp bağırsak faaliyetlerini düzenleyecektir. Ancak üç fincandan fazla tüketilmemelidir. Gün içinde en az iki litre suyu da içerek büyük ölçüde girişimde bulunulmuş olunur. Evde zayıflayabilmek için eklenebilecek diğer önemli etmenler; öğlenleri salata, yoğurt ve yağsız et tüketebilmek, akşam yemeklerinde hamur işlerinden kaçınmak, çay eşliğinde yemiş, kuru pasta, şekerleme, cips gibi zararlı maddelerden kaçınmak atılabilecek en büyük adımlardır. Ekmeğe sınır koymak ve beyaz ekmek tüketmemek önemli kurallardandır. Akşam yemek saatlerini en geç sekize ayarlamak gerekir. Tüm bu sistem oluşturulup ev yaşamının sistematiği bu yönde değiştirilirse ev ortamında çok sağlıklı kilo verilebilir.

04-06-2014, 08:02 tarihinde eklendi.
Ev Kadını Diyet Listesi

Ev Kadını Diyet Listesi

Ev kadınlarının en büyük derdi, evde oturdukça kilo almaktır. Hele bir de arkadaş toplantıları ve altın günleri de işin içine giriyorsa, kilo almak da kaçınılmaz olacaktır. Oysa, günde 1 saatinizi spora ayırarak ve yediklerinize dikkat ederek siz de fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Mutfakta geçirdiğiniz süre içinde sık sık sağlıksız atıştırmalıklar yapıyorsanız, bunu hemen bırakın. Siz farkında olmadan aldığınız kaloriler, bir süre sonra aşırı kiloların kapısını çalmaktadır. Oysa sağlıklı atıştırmalıklar ile de aç kalmadan kilo verebilirsiniz. Günlük kalori değeri 1600 kcal olan Ev kadını diyet listesi yanında, günde en az 8 bardak da su tüketmelisiniz. 1 ayda 5 kiloya kadar kilo verebileceğiniz bu diyet ile, sağlıklı şekilde kilo verebilir ve yaz geldiğinde çok daha sağlıklı ve fit görünebilirsiniz. 1.Gün Kahvaltı: 2 dilim kızarmış kepek ekmeği, 1 bardak yağsız süt Ara Öğün: 1 adet meyve ( tercihen muz) Öğle: Haşlanmış makarna salatası ( 30 gr tavuk göğüs, 1 adet domates, 1 adet kornişon turşu, haşlanmış bezelye, 3 dal maydanoz, 2-3 dal dereotu, zeytinyağı, tuz) Ara Öğün: 1 adet mevsim meyvesi Akşam: 1 adet ton balığı konservesi ( yağlı), 3 yemek kaşığı az yağ ile hazırlanmış pirinç pilavı, bol yeşil salata, 1 dilim buğday ekmeği 2.Gün Kahvaltı: 1 bardak light süt, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 çay kaşığı bal ya da 1 tatlı kaşığı yaban mersini Ara Öğün: 1 kase yağsız yoğurt Öğle: 3 yemek kaşığı taze fasulye yemeği, 2 dilim kepek ekmeği, 1 adet haşlanmış yumurta Ara Öğün: 2 adet mevsim meyvesi Akşam: Sebzeli makarna ( bir tutam dereotu, 2 yemek kaşığı bezelye, 1 yemek kaşığı mısır, 1 yemek kaşığı havuç, 1 adet domates) 3.Gün Kahvaltı: 2 dilim kızarmış çavdar ekmeği, 1 bardak yağsız süt, 1 adet haşlanmış yumurta, 1 adet domates Ara Öğün: 3-4 adet kuru kayısı Öğle: 3 adet haşlanmış patates, 1 kase yoğurt Ara Öğün: 1 adet mevsim meyvesi Akşam: Nohut salatası ( 1 kabak, 1 havuç, 100 gr soya fasulyesi ve haşlanmış nohut), 2 dilim çavdar ekmeği 4.Gün Kahvaltı : 1 bardak taze sıkılmış karışık meyve suyu, 1 dilim kepek ekmeği Ara Öğün: 2-3 adet meyveli kurabiye Öğle: 3 yemek kaşığı sebzeli pilav( 3 dal deraotu, 1 havuç, 1 yemek kaşığı bezelye, 1 adet patates küp küp doğranmış) Ara Öğün: 1 adet mevsim meyvesi Akşam: 3 yemek kaşığı taze fasulye yemeği, domatesli bulgur pilavı 5.Gün Kahvaltı: 1 bardak light süt, 1 yemek kaşığı yulaf ezmesi Ara Öğün: 1 kase sebze çorbası Öğle: 1 tabak brokoli ( haşlanmış) , 3 yemek kaşığı çubuk makarna ( domates soslu) Ara Öğün: 1 kase yoğurt Akşam: 100 gr ızgara balık, bol yeşil salata 6.Gün Kahvaltı: 2 dilim kepek ekmeği, 2 ince dilim beyaz peynir, 1 adet haşlanmış yumurta, 1 fincan çay Ara Öğün: 1 adet zeytinyağlı biber dolması Öğle: 1 tabak Meksika fasulyesi salatası Ara Öğün: 2 adet muz Akşam: 100 gr ızgara tavuk göğüs , roka salatası, 1 kase yoğurt 7.Gün Kahvaltı: 2 dilim kepek ekmeği, 1 çay kaşığı bal, 1 bardak süt Ara Öğün: Taze sıkılmış portakal suyu Öğle: 1 tabak karnabahar yemeği, 3 yemek kaşığı bulgur pilavı Ara Öğün: 1 bardak kahve, 2-3 adet meyveli kurabiye Akşam: 100 gr ızgara biftek,göbek-roka salatası

07-02-2014, 09:37 tarihinde eklendi.
Ev Kadınları Neden Kilo Alır?

Ev Kadınları Neden Kilo Alır?

Ev kadınlarının kilo almasına yol açan birçok etken vardır. Bu etkenlere bağlı olarak ev kadınları farkında olmadan kilo almaya başlar ve alınan kilonun hangi ara alındığını bile fark edemez. Ev Kadınlarının Kilo Almasına Neden Olan Etkenler Nelerdir? Yemek, bulaşık, ütü ve bunun gibi birçok ev işi ev kadınlarının her gün yaptığı rutin işlerdir. Ancak bütün bu işleri tek başına üstlenen ev kadınları sinsi bir şekilde kilo alabilir. Peki, kilo almamak için neler yapılabilir? Ev İşleri Planlayarak Yapılmalıdır! Ev işi asla bitmez. İlk hedef tek bir yeri temizlemek olmalı. Her yeri aynı anda temizleyerek kimyasallara fazla maruz kalınmamalıdır. Çünkü kimyasal maddeler mide bulantısına yol açarak yemek yeme isteği oluşturabilir. Zaman İyi Ayarlanmalıdır! Tüm başarılar ayarlanan zamanda gizlidir. Gün düzgün bir şekilde planlanır ise yemek yeme saati gibi her şeye kolaylıkla zaman ayrılabilir. Yemek Yaparken Atıştırmaktan Kaçınılmalıdır! Günün büyük bir bölümünü mutfakta geçirmek zorunda olan ev kadınları, bu zaman içinde birbirinden farklı yemekler yapılarak bir yandan da yapılan yemeğin tadına bakmak çok göze çarpmasa da biz kadınlara fazla kalori olarak geri dönebilir. Fark Etmeden Yenilen Gıdalara Dikkat Edilmelidir! Vücuda fazlaca kalori olarak dönen ara öğünlerde abur cubur tüketmekten uzak kalınmalıdır. Poğaça, kek ve pasta gibi atıştırmalıklar vücuda kalıcı kiloya yol açan atıştırmalıklardır. Bu nedenle bu tür atıştırmalıklardan kaçınmakta yarar vardır. Çay Saatlerine Son Verilmeli! Ev kadınlarının en büyük alışkanlığı farklı saatlerde gerçekleşen çay saatleridir. Kabul günleri, beş çayları ev kadınları için sosyal etkinlik değerindedir. Kadınlar arasında bu saatlerde kim daha çok menü hazırlayacak gibi bir yarış başlar. Bu yarış kadınlara kilo olarak dönüş yapar. Hareket Mutlaka Şart! Çoğu ev kadını bugün fazlaca iş yaptım, çok hareket ettim diyerek yanlış bir düşünceye kapılır. Oysaki günlük işlerle harcanan enerjiye vücut alışkın olduğu için zayıflama üzerinde pek etkili olmaz. Gün içinde ufak egzersizler ya da tempolu yarım saatlik yürüyüşlerin yapılması kilo kontrolü için önemli bir ayrıntıdır.

27-03-2014, 15:54 tarihinde eklendi.
Ev Kadını Diyetinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ev Kadını Diyetinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ev kadınları günün çoğunu mutfakta geçirdikleri için çalışan kadınlara oranla daha kilolu olabiliyor. Kilo sorununu önlemenin en kolay yolu sağlıklı ve düzenli bir beslenme programını alışkanlık haline getirmektir. Gün içinde tüketilen gıdalar dengeli gıdalardan oluşmalı ve en önemlisi öğün sayısı en az 5’e yükseltilmelidir. Bu şekilde gereksiz atıştırmalıklarda önlenmiş olacaktır. Ev kadını diyetinde her şeyi yiyerek kilo vermek ve sağlığı korumak mümkündür. Ayrıca gün içinde 2 litre kadar su içmeye ve egzersizlere de yer verilmelidir. Önemli bir ayrıntı da ağza alınan her lokma iyice çiğnenerek yutulmalıdır. Ev kadını diyetinde çikolata, dondurma gibi yiyeceklerde her hangi bir kısıtlama yoktur. Fakat kısıtlama yok diye bu tür gıdaları abartarak tüketmek yanlıştır. Eğer bu tarz gıdaların tüketimine dikkat edilirse ev kadını diyeti ile haftada 2-3 kilo kadar verilebilir. Ev kadını diyeti ile daha fazla kilo vermek isteyenler gün içinde ekmek miktarını azaltarak tatlı ve çikolata gibi gıdaların yerine meyve ya da yoğurt tüketilmelidir. Ev kadını diyetinde atıştırmalıklardan uzak durarak ve diyeti güzel bir egzersiz ile desteleyerek diyetim mükemmel sonuçlarından yararlanmak mümkündür. Ayrıca ev kadınları komşu ziyaretlerinde normal çay yerine bitki çayları tüketirse kilo alımı önlenebilir. Diyet uygulanırken bu tür noktalara dikkat edildiğinde ve diyete sadık kalındığında sonuç şaşırtıcı olabilir.

28-03-2014, 22:14 tarihinde eklendi.
Evde yapılabilecek egzersizler

Evde yapılabilecek egzersizler

Evde hangi egzersizleri yapabiliriz? Güne henüz yeni uyanmışken vücudumuz esnemeye daha müsaittir. Küçük bebeğimiz varsa ve güneş doğduktan sonra uyanıyorsak, evde dışarı çıkmadan vücudumuzu esnetip egzersizlere başlayabiliriz. Kahvaltımızı yapmadan hafif müzik eşliğinde güne merhaba diyebiliriz. Evde hangi egzersizleri yaparak form tutabiliriz? İlk olarak evde en kolay yapılabilecek egzersiz yarım mekik ya da tüm mekik hareketidir. Buradaki amaç göğüs altı bölgesini çalıştırmak ve en çok bayanların sıkıntı yaşadığı simit görüntüsünden uzaklaşabilmektir. İlk sayı olarak on tane ile başlanmalı ve her geçen zaman vücudumuzun vereceği tepkiye göre sayı arttırılmalıdır. çok zorlayıcı sayılarla başlarsak bel, karın ve sırt ağrılarına maruz kalabiliriz. çünkü alışkın olmayan karın kasları yırtık hissi uyandırarak acı yaşanmasına neden olur. Evde yapabileceğimiz bir diğer egzersizde step aerobik hareketleridir. Zemin üzerine uygun bir parça bularak step hareketlerini destekleyebiliriz. örneğin sert koltuk yastıklarımızdan ayakaltına aparat ayarlayabiliriz. Açacağımız hafif müzik ile tüm ev halkı buna konsantre olabiliriz. Böylelikle alt bacaklarımız ve basenlerimizi çalıştırarak armut görüntüsünden uzaklaşabiliriz. Yine bel bölgemizde sıkıntı varsa evde kolaylıkla başka bir harekette yapabiliriz. Vücudumuzu düz sabitleyerek, ayakta durarak ayaklarımızı birleştirmeliyiz. Sonrasında kollarımızı dümdüz öne doğru uzatarak diz kapağımızı öne doğru bükmeliyiz. Her iki kol öne doğru düz ilerde, ayaklar kapalı sabit ve dizimizi bükerek aşağı yukarı hareket ettirebiliriz. Bu egzersize de ilk olarak on sayı ile başlanmalı sonrasında her geçen zaman sayı arttırılmalıdır. Eğer bacaklarımız ince ve üst bölgemiz sıkıntılı ise ona yönelik girişimde bulunmak gerekir. Bunun için ayakta yine alt bedenimizi sabitleyerek kollara yönelik çalışma başlatabiliriz. Belimizden itibaren sağ ve sol yanlara iki kol en son dönebileceği aşamaya kadar döndürülebilir. Yani vücudumuzu ayakta sabitliyoruz. Belimizi sağa sola hızla döndürürken iki kolumuzu da aynı yöne; dirsekleri kırıp belimizin dönebileceği en son noktaya kadar kollarlımızı da çektiriyoruz. Bu egzersizi beş sağ beş sol olmak üzere yine on sayı ile başlatıp sonraki günler arttırabiliriz. Böylelikle göğüs bölgemizi inceltebilecek ve kollarda koltuk altından itibaren incelme sağlanabilinecektir.

01-09-2014, 17:15 tarihinde eklendi.